IMG_1794

Hoi allemaal! Nadat ik vandaag lekker van het weertje heb genoten, heb ik ook weer vele nieuwe ideeën opgedaan. Zo ga ik vanaf vandaag elke maand een reading goal starten. Dit houdt in dat ik elke maand een boek uitkies die ik dan graag na een maand uit wil hebben. Zo verminder ik gelijk ook mijn nogal uitgebreide TBR lijst. Voor deze maand staat The Great hunt geschreven door Wendy Higgins op het programma . Ben je benieuwd naar dit boek? Lees dan snel verder!

IMG_1797

De boekcover vind ik echt een plaatje en als je de sleeve van het boek weg haalt komt dit prachtige blauwe matte boek met sierlijke letters  tevoorschijn.

The Great hunt is een tweedelige Engelstalige serie geschreven door Wendy Higgins. De serie heet de Eurona duology en bestaat uit The Great Hunt en The Great Pursuit. The Great Pursuit wordt verwacht rond 7 maart 2017.Het verhaal is geïnspireerd op het verhaal van de gebroeders Grimm, namelijk het zingende botje. Ik heb niet eerder van dit verhaal gehoord en hierdoor ben ik toch wel benieuwd naar het verhaal.

IMG_1796

Het boek gaat over het rijk Lochlanach.  Lochlanach wordt geterroriseerd door een beest en doden en angst zijn het gevolg.  Wanneer het beest weer toeslaat en de verloofde van prinses Aerity wordt gedood, stuurt de koning een bericht aan de beste en dapperste strijders van het rijk. Wie het beest dood krijgt de hand van zijn dochter, prinses Aerity. Aerity  kan het idee van een verplicht huwelijk niet verdragen, maar doet wat haar is opgedragen. Totdat een lokale jager genaamd Paxton haar aandacht trekt. Hoewel er een duidelijk chemie is tussen Paxton en Aerity, is Paxton niet het type dat zichzelf getrouwd ziet. Hij is vast besloten om zich te focussen op zijn taak en Lochlanach te bevrijden van het beest. Maar prinses Aerity blijft hem verassen. En zo komen er geheimen langzaam naar boven die Paxton liever verbogen houd.

 

Het boek kun je onder andere vinden op Bol.com en kost €16,35 als hardcover.

Het boek wil ik graag over een maand uit hebben. Volgende maand zal ik dan vertellen wat ik ervan vond en kies ik gelijk weer een nieuw boek uit voor de komende maand. Doen jullie ook mee? Zo ja, welk boek ben jij van plan te lezen? 

