IMG_1790 (1)

Hoi allemaal! Het is vandaag een prachtige zomerse dag en dus perfect weer om met een goed boek in de tuin te gaan zitten of lekker te werken in de zon. Terwijl ik een kleine pauze nam van mijn boek, besloot ik aan mijn blog te gaan werken. Ik wilde iets nieuws  doen . Ik besloot daarom voor een tag te gaan. Ben je benieuwd naar de Bookalicious-tag? Lees dan snel verder!

 The bookalicious-tag bestaat uit 25 boekgerelateerde vragen (ofcourse).

Vraag 1. Hoeveel procent van je leesvoer haal je bij de bibliotheek en hoe veel procent haal je elders?

Vroeger haalde ik 100% van mijn leesvoer bij de bibliotheek vandaan, maar nu ik tegenwoordig een baantje heb en dus geld verdien is dat een stuk minder geworden. Ik haal nu ongeveer 5% van mijn leesvoer bij de bibliotheek vandaan en dan zijn het vooral boeken voor school. Ik haal 50% van mijn leesvoer bij bol.com aangezien ze daar soms een breder aanbod hebben dan een boekhandel en 45% bij mijn plaatselijke boekhandels.

Vraag 2. Welk karakter zou je willen zijn en waarom?  

Oeei! Dit is een lastige vraag. Er zijn zoveel verschillende vrouwelijke karakters in boeken die ik wel een keer zou willen zijn. Bijvoorbeeld Feyre van de A court of Thorns and Roses serie  van Sarah J Maas.  Ze leeft dan misschien niet in de perfecte wereld, maar ze heeft vooral in het tweede boek een duidelijke wil , ontwikkelt zichzelf tot een sterk individu en dan heb je natuurlijk nog Rhysand, waar ik graag een dagje mee zou willen doorbrengen. Maar het lijkt me ook leuk om een keer te toveren en daarom zou ik ook wel de slimme en verstandige Hermelien willen zijn van de Harry potter serie van J.K Rowling. Ook Katy van de Lux series van Jennifer L Armentrout zou ik wel een keer willen zijn. Katy heeft een boekenblog en grote passie voor boeken, waarin ik mezelf in herken en ze heeft natuurlijk nog een leuke buurjongen..

Vraag 3.  Wat is je favoriete boek dat je als kind las?  

Als kind had ik vroeger verschillende favoriete boeken. Toen ik een jaar of 6 was haalde ik altijd uit de bieb het grote Jip en Janneke boek van Annie M.G Schmidt. Ik was hier echt dol op en kon de verhalen van Jip en Janneke wel honderd keer achter elkaar lezen.Maar ook de verhalen van de mooiste vis in zee kon ik niet weg leggen Toen ik ongeveer een jaar of 10 was kreeg ik van mijn moeder het boek Lotty zorgt voor een verassing van Trix Bakker waar ik gelijk dol op was.

Vraag 4. Wat is je favoriete boek?

Weer een moeilijk vraag aangezien ik ook weer meerdere antwoorden heb. Maar ik ga voor A court of Thorns and Roses van Sarah J Maas.

Vraag 5. Van welke boekenreeks heb je de meeste boeken?  

 Ik heb de meeste boeken van de kronieken van de onderwereld serie van Cassandra Clare. Deze boekenserie kent 6 boeken.

Vraag 6. Koop je tweedehandsboeken?      

Ik koop vaker nieuwe boeken dan tweedehandsboeken, maar als ik een goed boek voor een goedkoop prijsje op een boekenmarkt of in een kringloopwinkel tegenkom, neem ik het boek zeker mee.

Vraag 7. Wat is je  favoriete/knapste personage?

Ik denk  Daemon van de Lux series. Zijn opmerkingen zijn soms zo fout dat je wel moet lachen.

Vraag 8. Wat is jouw favoriete boekcover?      

 Alienated van Melissa Landers.

Vraag 9. Wat is jouw favoriete soort bookcover?  

Een omgeving met personen zoals het boek Doon of juist iets abstracts. En het liefst een matte hardcover.

Vraag 10.  Wat is het eerste boek dat je las?

Ehh.. Dat weet ik echt niet meer. Waarschijnlijk iets van een sprookje.

Vraag 11 Wat is je favoriete boekverfilming?  

Ik heb eerlijk gezegd geen idee….

Vraag 12.  Wanneer begon je met het maken van boekblogdingen?    

Ongeveer een jaar terug begon ik op Blogger een boekenblog. Dit hield ik echter met school niet lang vol. Nu ik geslaagd ben , had ik alweer een tijdje het idee om weer te gaan bloggen. Ik wilde graag weer opnieuw beginnen en daarom besloot ik dat gelijk tijd was voor een nieuwe blog op WordPress met nieuwe ideeën.

Vraag 13. Wat is je ideale lees-locatie?

Lekker op de bank met een kussen en een dekentje of in bed. Als het maar rustig is.

Vraag 14. Heb je eigen fan-fictie geschreven voor een boek?  

Nee, ik schrijf geen fan-fictie. Ik vind het wel leuk om eigen verhalen te schrijven.

Vraag 15. Als je gedurende de rest van je leven maar drie boeken mag lezen, welke zou je kiezen? 

Twilight, Lux: Obsedian en A court of Mist and Fury.

Vraag 16. Wat is het langste boek dat je ooit gelezen hebt?

Het vlammende kruis van Diana Gabaldon, dit boek bevatte 1056 pagina’s.

Vraag 17. Als je een boek zou schrijven wat zou dan de titel zijn én waarom?      

De dochter van de duivel. Ik ben nog niet 100% procent zeker van de titel, maar ik ben wel al begonnen aan het verhaal. Het verhaal is young-adult fantasy.

Vraag 18. Hoeveel boeken las je de afgelopen maand?    

Ik las de afgelopen maand 13 boeken.

Vraag 19.  Wat is het laatste boek dat je las?

Sweet peril van Wendy Higgins. Dit boek is het tweede deel uit de sweet serie van Wendy Higgins.

Vraag 20. Fantaseer je voor jezelf een rol in de verhalen die je leuk vindt?

Nee, hier doe ik zelf niet aan.

Vraag 21. Wat is je favoriete boekwinkel?  

Tot nu toe is Waterstones mijn favoriete boekwinkel, maar ook de Stumpel bij mij in de buurt vind ik een prettige zaak om door heen te lopen.

Vraag 22. Hardback of paperback?  

Hardback vind ik altijd het mooist, maar is helaas wel het duurst. Daarom koop ik altijd paperback wat ook prima leest.

Vraag 23. Heb je meer dan één exemplaar van hetzelfde boek?  

 Ja,  ik heb van Twilight een levensgevaarlijke liefde ook het jubileumexemplaar.

Vraag 24. Wil je liever lezen over vampiers of weerwolven?    

Ik heb liever vampiers dan weerwolven.

Vraag 25. Heb je meer dan 150 boeken? Indien nee, zou je er meer willen?    

Nee, ik heb nog lang niet 150 boeken. Ik zit nu ongeveer bijna op de helft. Dus een dikke JA. Ik ben zeker nog niet klaar met lezen , dus er mogen nog  vele boeken bij mijn boekencollectie bijkomen.

Dit waren alweer de 25 vragen van de Bookalicious-tag.  Ik ben ook benieuwd naar jullie antwoorden. Dus hierbij tag ik iedereen die dit bericht leest en laat als je het leuk vind ook jouw antwoorden achter of een linkje naar jouw blog ,met deze tag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             

