deventer blogpost 1

Hoi allemaal! Vandaag wil ik graag met jullie de boeken delen die ik heb gekocht  op de jaarlijkse boekenmarkt in Deventer. Ik ben goed geslaagd en het leek me daarom wel leuk om te laten zien wat je zoal kan scoren op deze boekenmarkt. Ben je benieuwd naar de boeken die ik heb gekocht? Lees dan snel verder!

De jaarlijkse boekenmarkt in Deventer is de grootste boekenmarkt in Europa. Ieder jaar staan hier honderden kramen met verschillende genres boeken, maar ook talen.  Dit was de eerste keer dat ik eindelijk naar de boekenmarkt kon. Ik had wel een gevoel met wat ik kon verwachten, maar toch wist de boekenmarkt me te verbazen. Lange straten vol boeken, eten en gezelligheid. Een echte aanrader om in je agenda te schrijven voor 2017. Ik ga zeker in ieder geval volgend jaar weer.

Toen ik op de boekenmarkt liep, had ik een doel. Ik wilde graag boeken kopen die ik nog niet kende en me aanspraken , een boek kopen om een serie compleet te maken en een goedkoop alternatief vinden voor een boekenserie die ik erg leuk vind, maar helaas ook erg prijzig is.

Hieronder staan de boeken die ik gekocht heb, de prijzen variëren van 5 tot 15 euro. Disclaimer: op de boekenmarkt vind je kramen met nieuwe boeken, maar ook met tweedehands boeken. Hier zijn de prijzen over het algemeen op aangepast.

FullSizeRender

Mini shopaholic geschreven door Sophie Kinsella. Dit was eerst het laatste deel in de shopaholic serie, maar ondertussen heeft de serie al weer twee nieuwe delen.  Mini shopaholic gaat over Becky Brandon (geboren Bloomwood). Becky is dol op haar tweejarige dochtertje. Maar de opvoeding van Minnie valt vies tegen. De kleine meid heeft al op prille leeftijd een verzameling Dolce & Gabbana-laarsjes en een berg designkleding. Haar favoriete woordje is ‘hebben’ en overal waar ze komt, van de peuterzaal tot Harrods, laat  ze enorme puinhopen achter. Van wie zou Minnie dat toch hebben? Becky is ten einde raad. Haar man Luke zit na de dood van zijn geliefde stiefmoeder ook al niet lekker in zijn vel. Becky besluit hem op te fleuren met een geweldige surpriseparty. Dat is het begin van vele gênante leugentjes om bestwil- tot de zaken wederom gierend uit de hand lopen. Ik heb dit boek gekocht voor 5 euro.

FullSizeRender (1)Terug naar Inverness geschreven door Diana Gabaldon. Dit is het tweede deel in de Reiziger serie van Diana Gabaldon. Misschien ken je deze boeken wel door de bekende serie Outlander. In de Reiziger serie vertelt ze het verhaal van de Engelse verpleegster Claire Randall, die tijdens een vakantie via een magische stenenkring in het Schotland van de achttiende eeuw belandt. Hier ontmoet ze haar grote liefde, de clansman Jamie Fraser, een van de leiders van de Schotse opstand tegen de Engelsen.  In dit tweede deel is het nu 1968  en Claire is samen met haar dochter Brianna  teruggekeerd naar het Schotse Inverness.  Het is Claire’s eerste bezoek aan Inverness sinds haar huwelijksreis 22 jaar eerder, toen ze per ongeluk door een magische stenenkring liep en werd verplaatst naar het Schotland van de achttiende eeuw. Haar man is nu dood en ze hoopt uit te vinden wat er met haar grote liefde Jamie is gebeurd, met wie ze trouwde tijdens haar bezoek in het verleden. Bovendien vindt Claire het tijd om te vertellen aan Brianna wie haar echte vader is.  Kan Claire nog terug naar Jamie? Dit boek heb ik gekocht voor 10 euro.

FullSizeRender (4)Storm & Stone geschreven door Joss Stirling. Dit boek gaat over Raven Stone. Raven Stone heeft in de gaten dat er iets goed mis is bij haar op school; onverklaarbare verdwijningen, liegende leraren en steeds meer leerlingen die niets meer met haar te maken willen hebben-zelfs haar beste vriendin niet. Raven zoekt haar toevlucht in de vriendschap met mysterieuze Kieran Storm, die nieuw is op school.Langzaam ontdekt ze dat hij zich niet zonder reden heeft aangemeld voor het exclusieve Westron College, en ook niet altijd de waarheid vertelt. Maar met zijn hulp komt ze er wel achter dat er meer op school gebeurt dan ze ooit had kunnen vermoeden. Kan Raven hem vertrouwen ondanks zijn mysterieuze achtergrond? Ze heeft weinig keus… Dit boek heb ik gekocht voor 10 euro.

FullSizeRender (3)De Donkere kroon geschreven door Sarah J Maas is het vervolg op de glazen troon.  In dit deel mag Celaena  Sardothien dan wel de kampioen van de koning zijn geworden, maar haar trouw aan de kroon is ver te zoeken. Ze balanceert op een levensgevaarlijk koord dat bij één verkeerde beweging zal breken. En er blijken nog meer duistere krachten aan het werk dan Calaena al vermoedde; alles wat ze lief heeft komt in gevaar. Ze zal moeten kiezen: wie kan ze vertrouwen en wie is het waard om voor te vechten. Dit boek heb ik gekocht voor 10 euro.

 

 

 

shiver trilogieShiver, Linger en Forever geschreven door Maggie Stiefvater. Deze boeken heb ik in het Engels gekocht en gaan over Grace. Wanneer een jongen uit het dorp van Grace is vermoord door wolven, wordt het dorp een plek van angst en vermoedens. Toch is Grace  gefascineerd door de roedel en door een wolf met gele ogen in het bijzonder. Er is iets met deze wolf, bijna iets menselijks.  Dan ontmoet ze een jongen met gele ogen waaraan ze iets herkent…. Deze boeken heb ik gekocht voor 5 euro per stuk.

Dit waren de boeken die ik op de boekenmarkt in Deventer heb gekocht. Ik hgad het erg naar mijn zin en ik raad het jullie dan ook graag aan om volgend jaar ook een kijkje te komen nemen. Ben je benieuwd naar een van deze boeken en wil je daar graag een review over, laat dan een reactie achter in de comments.

Ben jij naar de boekenmarkt geweest? Zo ja, welke boeken heb jij gekocht?

 

 

