IMG_1937

Hoi allemaal, afgelopen week was ik in Engeland op vakantie. Zoals jullie misschien al eerder op mijn blog gezien hebben, heb ik een boekenplank met Engelstalige boeken. Ondertussen is mijn boekenplank alweer vol en ben ik begonnen aan een tweede plank. Ik ben dol op Engelse boeken en ik kon het daarom ook niet laten om even een boekenwinkel binnen te lopen.  Ben je benieuwd naar wat ik heb gekocht? Lees dan snel verder!

In Engeland verbleef ik in Ashford, Kent. In Ashford had je ook een mega supermarkt genaamd Tesco extra. In deze supermarkt verkopen ze echt van alles, waaronder dus ook boeken. Ik nam een kijkje bij de boeken en ik zag meteen dat een aantal boeken  gele stickers hadden. De gele sticker betekende dat je 2 boeken kon kopen voor maar 7 pond. Omgerekend is dat ongeveer 8,05 euro. Ik koos uiteindelijk in de supermarkt drie boeken uit die me erg aanspraken.

IMG_1947

The Potion Diaries geschreven door Amy Alward.  Ik word alleen al vrolijk als ik naar het boek kijk! De achterkant van het boek zegt het volgende : Wanneer de prinses van Nova zichzelf per ongeluk vergiftigt met een liefdesdrank, die bedoeld was voor haar crush. Valt ze hals over kop verliefd op haar eigen spiegelbeeld. OEPS. Een landelijke jacht wordt georganiseerd om de remedie te vinden, met deelnemers die de wereld rondreizen op zoek naar rare ingrediënten, diep in magische wouden en bevroren toendra’s, geconfronteerd met de dood bij elke wending.

Samantha Kemi is een gewoon meisje met een buitengewoon talent.  De familieleden  van Sam waren ooit de meest gerespecteerde alchemisten in het koninkrijk, maar ze zijn flink in aanzien gedaald en het winnen van de jacht kan hun reputatie misschien weer herstellen. Maar kan Sam het echt opnemen tegen de oogverblindende krachten van het mega medicijnenbedrijf van ZoroAster? En hoever is Sam bereid te gaan  om dichter bij Zain Aster te komen, haar krachtige vijand. En om Sam nog net meer druk te geven, is de opdracht ook nog overal te vinden op social media en het wereldwijde nieuws.

IMG_1946

How not to disappear geschreven door Clare Furniss. Ook dit boek vind ik er weer prachtig uitzien. Dit boek gaat over Hattie. Hattie’s zomer gaat niet zoals gepland. Haar twee beste vrienden hebben haar verlaten. Reuben is gevlucht naar Europa om ‘zichzelf’ te vinden en Kat zit in Edinburgh met haar nieuwe vriendin. Ondertussen zit Hattie thuis vast en past ze op haar tweeling broertje en zusje én  moet ze ook nog eens  om gaan met het eindeloze drama rondom de bruiloft van haar moeder. Oh, en ze is er net achter dat ze ook nog eens zwanger is van Reuben.

Plotseling komt Gloria in Hattie’s leven. Gloria is de oudtante van Hattie en  niemand wist dat ze bestond.Gloria is een krachtig en onafhankelijk persoon dat dol is op een gin sling en in de vroege fase van dementie zit. Samen gaan ze op een reis dat gaat over jezelf leren kennen. Gloria gaat op reis om de geheimen van haar verleden eindelijk te confronteren  voordat ze voor eeuwig uit haar geheugen worden gewist en Hattie om de harde keuzes onder ogen te zien die haar toekomst zullen bepalen…

IMG_1944

En het laatste boek dat ik kocht in de supermarkt was Florence Grace geschreven door Tracey Rees. Dit boek gaat over Florrie Buckley. Florrie Buckley is een wees dat leeft op de heidevelden van Cornwall. Het is een zwaar bestaan maar Florrie is tevreden. Ze denkt dat haar leven vast staat. Maar wanneer Florrie vijftien is , erft ze een geheim dat ze nooit had verwacht.  Ze is verwant aan een rijke en beruchte familie in London, de Graces. Florrie’s leven verandert en ze verhuist van het platteland naar de stad, van armoede naar rijkdom. Gescheiden van iedereen die ze ooit heeft gekend, worstelt Florrie met het leren van de regels van deze vreemde nieuwe wereld. En probeert ze er  achter te komen wat haar nou naar de raadselachtige en gestoorde Turlington Grace trekt, een man met vele duistere geheimen.

Ik ben ook nog een keer naar Canterburry geweest, wat echt een super leuk stadje is en ik zeker aan raad als je in de buurt van Ashford of London op vakantie gaat. In Canterburry kocht ik mijn laatste boek bij de bekende winkel  Waterstones. Dit boek stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en toen ik hem zag moest ik hem wel mee nemen.

IMG_1941

Since you’ve been gone geschreven door Morgan Matson. Dit boek gaat over Emily. Emily’s beste vriendin Sloane verdwijnt, vrijwel zonder spoor.Het enige wat Sloane heeft achter gelaten is een to-do lijst. Op de lijst staan dertien opdrachten geïnspireerd op Sloane die muurbloempje Emily normaal nooit zal doen en al helemaal niet zonder haar beste vriendin Sloane. Maar wat als ze de lijst helemaal afmaakt, zal dat Sloane terugbrengen?  Dansen tot de ochtendgloren? Tuurlijk. Waarom niet? Een vreemdeling zoenen? Um…Gaan skinny-dipping? Wacht…Wat? Emily heeft tot het einde van de zomer om alle taken op Sloane’s lijst te volbrengen. De vraag is, wat vind ze wanneer ze klaar is?

FullSizeRender (2) Dit waren alle boeken die ik in Engeland heb gekocht. Ik had het echt naar mijn zin en heb gelukkig ook mazzel gehad met het mooie weer. Ondertussen ben ik al begonnen met Florence Grace en ben ik in hoofdstuk 6. Het boek is op een andere manier geschreven dan de meeste boeken die ik heb gelezen en daarom trekt het me wel. In het boek kom je beetje bij beetje iets te weten over Florrie en daarom blijft de spanning ook goed aanwezig. Het is zeker een boek waar jullie een review van krijgen! Hebben jullie een van deze vier boeken gelezen? Zo ja, welke en wat vond je ervan? Zo nee, spreekt een van deze boeken je aan? Laat het achter!

